Az év első két futama után annak ellenére is jó eredményben bízott a csapat, hogy a Rally Liepaja új helyszín volt a MOL Racing Team versenyzőinek, hiszen tavaly nem indultak ezen a versenyen. A keddi teszt után még bizakodó volt Herczig Norbert, de már a pálya bejáráskor kiderült, hogy ezek a gyorsaságik egészen különlegesek.
„Utólag már látom, hogy a teszten olyan pályaszakaszt kaptunk a szervezőktől, ami csak hasonlított a gyorsaságikra, de ilyen tempónál, amivel Lettországban versenyeztünk, a minimális különbségek is megsokszorozódnak. Hiába végeztünk olyan sok munkát a teszten, picit szélesebb és tempósabb szakasz kellett volna, hogy igazán jól fel tudjunk készülni” – mondta Herczig Norbert az előzményekről.
A BRR csapat rutinjával és az új Michelin abroncsokkal mégis sikerült egy jól beállított autóval elindulni a versenyen, ezt mutatta a kvalifikáción elért hetedik hely is, aztán az első gyorsasági harmadik kilométerénél egy apró hiba miatt rögtön hátrányba kerültek Norbiék.
„Egy apró itinerhiba miatt, jóval 100 feletti tempónál majdnem eltaláltunk egy öles fát. Ezzel nem is veszítettünk volna annyira sokat, de a nagyobb baj az volt, hogy ettől kezdve nem bíztam meg az itinerünkben. Olyan részeken sem vállaltam el, ahol biztosnak kellett volna lennie, és biztos is volt. De az ilyen tempós pályákon ezek a pici gázelvételek és hajszálnyival hosszabb féktávok megbosszulják magukat.” – mondta az első napról Herczig Norbert.
A negyedik gyorsaságin még egy apró hiba becsúszott, majd a szombati zárószakaszon többen is komoly taktikázásba kezdtek, hogy elkerüljék a vasárnapi takarítói szerepet. A nagy helyezkedés után Norbiék lettek a tizedikek, és ezzel rájuk hárult a takarító szerepe, ami ezeken a pályákon a szokásosnál is hálátlanabb feladat.
„Murvás versenyeken mindig rossz elsőként menni, de ez most a vártnál is nehezebb volt. Az Azori-szigeteken is elsőként mentünk a nyitónapon, de ott nem ilyen csapágygolyós pályákon versenyeztünk, és ott ez nem okozott ekkora hátrányt. A végére még a gumival sem volt szerencsénk. Próbáltunk visszanyúlni a régebbi keverékhez, de túl kemény gumit tettünk fel, ami alig kopott valamennyit az utolsó 50 kilométeren. Emiatt is jó néhány másodpercet veszítettünk, de sajnos ez már nem számított. A pontszerzés ezúttal elérhetetlen volt.” – mondta csalódottan a pilóta a verseny végén, de aztán optimistábban folytatta az értékelést. „Ugyanakkor megvoltak a pozitívumok is a hétvégében. Nem úgy fejeztük be a versenyt, hogy maximálisan kiautóztuk, amit tudunk, hanem úgy, hogy pontosan tudom azokat a pontokat, ahol tovább tudunk gyorsulni. Ha jövő hétvégén itt folytatódna a bajnokság, már sokkal gyorsabbak lennénk, de sajnos egy évet várnunk kell arra, hogy kamatoztathassuk a most gyűjtött tapasztalatokat.”
Bár az eredmény alul múlta a kezdeti várakozásokat, és szükség lesz néhány napra, mire a két versenyző feldolgozza a tapasztalatokat. A jövőre nézve ugyanis a lettországi versenyen rengeteget tanult a csapat. Ezeken a finn típusú, gyors tempós gyorsaságikon mindennél többet számít a versenyben megtett kilométer, és most a MOL Racing Team párosának 200 kilométernyi gyorsaságival több tapasztalatuk van. A Volkswagen Polo GTi beállításai tökéletesek voltak, az autó karcmentesen ért célba, és az új Michelin abroncsok is jól működtek, ezek pedig bíztató jelek a Lengyel Rali előtt, ahol a Herczig – Ferencz kettős, június végén újra ismert pályákon áll majd rajthoz.
A Rally Liepaja végeredménye:
1. Oliver Solberg/Aaron Johnston – Volkswagen Polo GTi R5 1:40:31.9
2. Alexey Lukyanuk/Alexey Arnautov – Citroen C3 +22.7
3. Martin Seks/Krisjanis Caune – Skoda Fabia + 57.4
...
14. Herczig Norbert / Ferencz Ramón –Volkswagen Polo GTi R5 +5:14.1
A Rali Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
március 21-23: Azores Airlines Rallye, murva
május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt
május 24-26.: Rally Liepaja, murva
június 28-30.: Rally Poland, murva
július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt
szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva
november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!